Linjen bestÃ¥r af de to kreative fag, kunst og musik, som er samlet til en projektorienteret helhed. Der arbejdes med de enkelte fag, sÃ¥vel som med fælles projekter. Eleverne fÃ¥r derfor mulighed for at afprøve begge dele, nÃ¥r de gÃ¥r pÃ¥ kunst og musiklinjen.Â
Hvad laver man pÃ¥ kunst & musiklinjen. Â

Kunst. Â
I kunstundervisningen skal eleverne bruge deres fantasi og visuelle evner til at skabe billeder og genstande. Eleverne vil bl.a. lære om farvelære, billedkomposition, kunsthistorie, nutidskunst, billedanalyse og visuel kultur og pÃ¥ den vis udvikle sin egen kunstproces. Undervisningens fokus ligger pÃ¥ den kunstneriske, personlige og sociale proces. Â
Der vil være mulighed for at prøve flere teknikker og materialer sÃ¥som keramik, akryl, akvarel, silketryk, linoleum, hÃ¥ndarbejde, tegning, street art, fotografi, lyd og digital billedbehandling. Â
Elevernes kunst vil ogsÃ¥ udstilles pÃ¥ Fremtidslinjen.  Â

KUNSTNERISK, PERSONLIG OG SOCIAL PROCES

FIND DIT INDRE JEG GENNEM KUNST

UDFOLD DIG I FLERE SLAGS TEKNIKKER OG MATERIALER


Musik.Â
I musikundervisningen lærer eleverne rytmisk træning, sangskrivning, fordybelse i et eller flere instrumenter og lydkunst. GennemgÃ¥ende for faget er sammenspil, hvor man spiller musik sammen med andre. Her træner man automatisk sine samarbejdsevner, sin koncentration, sit mod, sin tÃ¥lmodighed og disciplin.  Â
I sammenspil vil der laves rotation, hvilket betyder, at eleverne skiftes til at spille pÃ¥ de forskellige instrumenter, sÃ¥ de fÃ¥r en fornemmelse af de forskellige instrumenter, som er i et band. Â
Eleverne har mulighed for at være med til smÃ¥ koncerter, som f.eks. optræde foran alle pÃ¥ Fremtidslinjen, hvor de viser, hvad de har lært.Â

RYTME

FOKUS

SAMMENSPIL
Nyd tidligere musiske oplevelser ved at trykke på billederne herunder.
Generelt:Â Â
Al undervisningen tager sit udgangspunkt i elevens individuelle uddannelsesplan, hvor kunst og musik er omdrejningspunktet for at udvikle eleverne fagligt, personligt og socialt. Â
Vi tager udgangspunkt i praksisfaglig læring, hvor eleverne tilegner sig dansk- og matematikfaglige kompetencer igennem deres arbejde. Det kan være i kunsthistorie, hvor der skal læses om kunstnere og læres om det gyldne snit i billeder. Eller i musik, hvor der læses sangtekster og arbejdes med en forstÃ¥else af hvilket budskab sangteksterne har.Â
Der er tages pÃ¥ ture ud af huset pÃ¥ ture, hvor der tages ud og ses på  kunstudstillinger og høre musik. Desuden vil der ogsÃ¥ tages ud i lokalomrÃ¥det, for at eleverne bliver bekendt med deres lokalomrÃ¥de.Â
Eleverne kommer ogsÃ¥ løbende i praktikker. Praktikker indenfor kunst og musik er næsten umulige at skaffe, og det kan i stedet være brancher der har referencer til det, som f.eks. at stÃ¥ i en butik der sælger musikinstrumenter eller kunst. Â
